Niewłaściwe rozumienie istoty służby Bogu.
Jak wytłumaczyć fakt, że człowiek, który pości i w ten sposób od świtu do zachodu słońca służy Bogu, jednocześnie okłamuje i oczernia innych?
Dlaczego - z błahych powodów - wszczyna on kłótnie i obraża innych?
Jak możemy uważać, że służymy Bogu podczas miesiąca ramadan, jeśli oddziaływanie tego duchowego i moralnego "ćwiczenia" (tego trudu i tych starań) zanika już pierwszego dnia kolejnego miesiąca ?
Ilu z nas zachowuje chociaż odrobinę pobożności i cnoty w sercu drugiego dnia świąt (następujących po miesiącu postu ramadanowego)?
Powód zachowania większości z nas można uzasadnić faktem, że nie wiemy co naprawdę oznacza służba Bogu. Wierzymy, że samo odmawianie sobie jedzenia i picia w ciągu dnia oznacza post. Dlatego traktujemy to bardzo poważnie, zważając na każdy najdrobniejszy szczegół. Tak bardzo boimy się Boga, że staramy się unikać nawet najmniejszego naruszenia reguł; lecz nie potrafimy sobie uświadomić, że głód i pragnienie nie są SENSEM, a FORMĄ...
Post nie jest sensem służby Bogu, lecz formą służby Bogu.
Post - krok w kierunku pobożności.
Źródło: Maududi "Als muslim leben" s. 152-153
Jak wytłumaczyć fakt, że człowiek, który pości i w ten sposób od świtu do zachodu słońca służy Bogu, jednocześnie okłamuje i oczernia innych?
Dlaczego - z błahych powodów - wszczyna on kłótnie i obraża innych?
Jak możemy uważać, że służymy Bogu podczas miesiąca ramadan, jeśli oddziaływanie tego duchowego i moralnego "ćwiczenia" (tego trudu i tych starań) zanika już pierwszego dnia kolejnego miesiąca ?
Ilu z nas zachowuje chociaż odrobinę pobożności i cnoty w sercu drugiego dnia świąt (następujących po miesiącu postu ramadanowego)?
Powód zachowania większości z nas można uzasadnić faktem, że nie wiemy co naprawdę oznacza służba Bogu. Wierzymy, że samo odmawianie sobie jedzenia i picia w ciągu dnia oznacza post. Dlatego traktujemy to bardzo poważnie, zważając na każdy najdrobniejszy szczegół. Tak bardzo boimy się Boga, że staramy się unikać nawet najmniejszego naruszenia reguł; lecz nie potrafimy sobie uświadomić, że głód i pragnienie nie są SENSEM, a FORMĄ...
Post nie jest sensem służby Bogu, lecz formą służby Bogu.
Post - krok w kierunku pobożności.
Źródło: Maududi "Als muslim leben" s. 152-153
Komentarze
Prześlij komentarz